Študijný odbor: | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 3 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | prof. RNDr. Michal Munk, PhD. | |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
40 |
Učiteľské študijné programy sú tvorené ako dvojpredmetové štúdium.
Na štúdium učiteľstva na FPVaI UKF v Nitre je možné prihlásiť sa na učiteľské štúdium v dvojkombinácii:
- prírodovedných predmetov: biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, matematika, odborné ekonomické predmety
- alebo v kombinácii prírodovedný predmet a niektorý z predmetov: anglický jazyk a literatúra, estetická výchova, etická výchova, história, hudobné umenie, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, pedagogika, psychológia, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, románske jazyky a literatúry (štúdium francúzskeho jazyka, talianskeho jazyka alebo španielskeho jazyka podľa výberu voliteľných predmetov), technika, telesná výchova, výchova k občianstvu, výtvarné umenie, maďarský jazyk a literatúra (uchádzač posiela prihlášku na štúdium na Fakultu stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre)
Základnou úlohou tohto študijného programu je zabezpečiť kvalitnú prípravu budúcich učiteľov informatiky pre základné a stredné školy. Vyučovanie informatiky si vyžaduje kvalifikovaných pedagógov, ktorí majú hlboké vedomosti o princípoch automatického spracovania informácií, vedia pružne reagovať na inovácie v neustále sa rozvíjajúcom odbore a odborné vedomosti vedia vhodne pedagogicky transformovať pre svojich žiakov. Absolventi tohto študijného programu majú základné poznatky z kľúčových disciplín informatiky (programovanie, počítačové systémy), poznajú základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, majú osvojené komunikačné zručnosti v cudzom jazyku, sú zruční v práci s digitálnymi technológiami. Poznajú odbor svojej predmetovej špecializácie (informatiky), jeho výstavbu a súčasne sú schopní preniknúť do širších súvislostí informatických disciplín, pedagogicko-psychologických a didaktických aspektov vzdelávania. Absolventi sú pripravení na nadväzujúce štúdium v druhom stupni vysokoškolského vzdelávania, ktorým získajú úplnú učiteľskú spôsobilosť pre vyučovanie informatiky na základných a stredných školách.