Študijný odbor: | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 2 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | prof. RNDr. František Strejček, PhD. | |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
50 |
Učiteľské študijné programy sú tvorené ako dvojpredmetové štúdium.
Na štúdium učiteľstva na FPVaI UKF v Nitre je možné prihlásiť sa na učiteľské štúdium v dvojkombinácii:
- prírodovedných predmetov: biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, matematika, odborné ekonomické predmety
- alebo v kombinácii prírodovedný predmet a niektorý z predmetov: anglický jazyk a literatúra, estetická výchova, etická výchova, história, hudobné umenie, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, pedagogika, psychológia, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, románske jazyky a literatúry (štúdium francúzskeho jazyka, talianskeho jazyka alebo španielskeho jazyka podľa výberu voliteľných predmetov), technika, telesná výchova, výchova k občianstvu, výtvarné umenie, maďarský jazyk a literatúra (uchádzač posiela prihlášku na štúdium na Fakultu stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre)
Magisterský študijný program Učiteľstvo biológie v kombinácii je prirodzeným pokračovaním rovnomenného bakalárskeho programu. Základným cieľom tohto študijného programu je prostredníctvom kvalitnej odbornej a pedagogickej prípravy zabezpečiť prípravu plne kvalifikovaných učiteľov biológie pre druhý stupeň základnej školy a pre učiteľov biológie strednej školy, príp. aj vysokej školy. Absolvent je dostatočne oboznámený s didaktickou transpozíciou odborných biologických disciplín z aspektu potrieb školskej biológie, a preto disponuje dostatočne širokým a komplexným nadhľadom nad problematikou školskej biológie, vrátane jej širších kultúrno-historických súvislostí. Absolvent tohto magisterského študijného programu má základné pedagogické a psychologické poznatky potrebné k porozumeniu psychologických aspektov vyučovania, pozná moderné didaktické metódy a dokáže vhodne využívať digitálne technológie. Absolvent dokáže pripravovať, realizovať a hodnotiť vzdelávaciu činnosť, dokáže samostatne projektovať a realizovať výučbu biológie na úrovni nižšieho i vyššieho stredného stupňa vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy.