2. ročník hackatonu zameraného na rozvoj cyklistickej dopravy

Vážená pani, Vážený pán,

portál EURACTIV Slovensko a občianske združenie Cyklokoalícia, v spolupráci so Združením samosprávnych krajov SK 8 a regionálnymi týždenníkmi MY, pozývajú všetkých študentov a mladých ľudí so záujmom o cyklodopravu, aby sa zapojili do 2. ročníka hackatonu zameraného na rozvoj cyklistickej dopravy.

Podujatie sa uskutoční 28.-29. apríla 2022 online formou.

Hlavným cieľom tohto ročníka cyklohackatonu bude nájsť inovatívne riešenia, ktoré pomôžu rozvoju mestskej cyklomobility a prispeli tak k tomu, aby sa slovenské mestá stali inkluzívnejšími a atraktívnejšími pre cyklistov.

Účastníci by mali navrhovať riešenia na podporu rozvoja cyklomobility v mestách, ktoré môžu byť z oblasti plánovania cyklociest, zberu dát o mobilite a ich zmysluplného využitia, vzdelávania, behaviorálnych vied, tvorby dopravného značenia, bezpečnosti cyklodopravy, tvorby investičných stratégií, územného plánovania či integrovaných dopravných systémov.

-REGISTRÁCIA-

 Kto sa môže zapojiť?

Hľadáme tímy študentov stredných a vysokých škôl bez ohľadu na študijný odbor. Každý tím musí mať minimálne troch a maximálne piatich členov. Účasť na hackatone je bezplatná.

 Prečo by ste sa mali zapojiť?

Najlepšie tri tímy cyklohackatonu budú odmenené cenami v hodnote 3 000 EUR.

Súčasťou hackatonu bude úvodný webinár, na ktorom účastníkom experti priblížia hlavné výzvy mestskej cyklomobility, na ktoré by sa pri hľadaní riešení mali zamerať. Každý tím bude mať k dispozícii mentorov, ktorí tímom pomôžu ich nápady konzultovať.

 Ceny, o ktoré budú tímy hrať, sú nasledovné:

  • vecné ceny od cyklistického obchodu Isadore (obchod Martina a Petra Velitsovcov)
  • predplatné na Antik SmartWay
  • predplatné na denník SME
  • predplatné na kurzy Skillmea (Learn2Code)
  • vstup do edukatívnej zóny Maxman Consultants

 Kedy?

28. a 29. apríla 2022. Podujatie začína 28. apríla o 9:00 a bude prebiehať online formou prostredníctvom programu Zoom.

 Program hackatonu

Počas prvého dňa hackatonu budú môcť prihlásené tímy konzultovať svoje nápady s mentormi z oblasti inovácií, cyklodopravy, projektového manažmentu a samospráv. Nasledujúci deň tímy predstavia svoje riešenia odbornej porote, ktorá potom rozhodne o víťazoch druhého ročníka cyklohackatonu.

 Popis výzvy

Táto výzva vyžaduje nájsť riešenia ako lepšie využiť kapacity dostupnej cyklistickej infraštruktúry, zvýšiť bezpečnosť cyklistov, lepšie prepojiť cyklodopravu s inými druhmi dopravy, na základe dostupných dát zlepšiť proces výberu typu cyklistickej infraštruktúry. Riešenia môžu tiež hľadať spôsoby, ako motivovať samosprávy k intenzívnejšej podpore cyklodopravy. Hlavnou úlohou je nájsť inovatívne riešenia problémov, ktoré dnes odrádzajú obyvateľov miest od cyklodopravy. Návrhy by tak mali prispieť k tomu, aby viac ľudí vymenilo menej ekologické dopravné prostriedky za bicykel. Riešenia by sa nemali sústrediť na rozvoj regionálnej cykloturistiky, ale výhradne na mobilitu v mestách.

Hľadanie inovatívnych riešení by pritom malo vychádzať z troch hlavných nástrojov:

  • Závažnosť (prioritizácia problému)
  • Efektivita (aký dopad dané riešenie môže mať)
  • Realizovateľnosť (možnosť riešenie uskutočniť v praxi)

Prínosom cyklistickej dopravy je jej ekologická šetrnosť, malá priestorová náročnosť, zlepšenie podmienok pre život obyvateľov, ako aj zlepšenie stavu životného prostredia. Z týchto dôvodov je potrebné rozširovať sieť cyklotrás a vytvárať podmienky, či už pre každodennú prepravu do zamestnania, školy a podobne, alebo mimo zastavaného územia za účelom rekreácie a turistiky.

Cyklistická doprava je v európskych metropolách obľúbeným a často využívaným dopravným prostriedkom. Kým v mnohých mestách cyklodoprava tvorí významný podiel na celkovej doprave (napríklad vo Viedni tvorí pešia a cyklistická doprava 30 percent), v Bratislave sa podľa odhadov pohybuje na úrovni jedného percenta. Problémom nevyužitého potenciálu cyklodopravy na Slovensku nie je nedostatok financií, ale ich neadresné a neefektívne využitie. Medzi najčastejšie chyby patrí nevhodne zvolený výber typu cyklistickej infraštruktúry, zlé plánovanie a trasovanie, chybné dopravné značenie, nedostatok dát o mobilite, ale aj ich nevhodné využitie, či nedostatočná osveta a komunikovanie výhody cyklodopravy. Zdrojov bude dostatok aj v nasledujúcich rokoch, keď Slovensko na rozvoj cyklomobility získa desiatky miliónov eur z nových eurofondov, ale aj Národného plánu obnovy a odolnosti. Hlavnou výzvou teda zostáva zvýšiť hodnotu za peniaze.

PARTNERI PODUJATIA

  • Európska komisia
  • Cyklokoalícia
  • Združenie samosprávnych krajov SK 8
  • Regionálne noviny MY
  • Cyklistický obchod Isadore
  • Maxman Consultants
  • Denník SME
  • Skillmea [Learn2Code]
  • Antik SmartWay

 

Image
Image

Táto webová stránka používa cookies.

Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia vášho webového prehliadača pre súbory cookie súhlasíte s používaním cookies. Dozvedieť sa viac

Rozumiem

V týchto zásadách používame výraz "cookies" ako odkaz na súbory cookies a iné podobné technológie, na ktoré sa vzťahuje smernica EÚ o ochrane súkromia v elektronických komunikáciách.

Čo je cookie?

Cookies sú malé textové súbory vytvorené navštívenou webovou stránkou obsahujúce údaje. Ukladajú sa do počítača návštevníka, aby umožnili užívateľovi prístup k rôznym funkciám. Na našich stránkach sa spolu so súbormi cookie relácií používajú aj iné trvalé súbory cookies. Súbory cookie relácie sú dočasne uložené v pamäti počítača, pokiaľ si návštevník prehliada webové stránky. Tieto súbory cookie sa vymažú, keď užívateľ zatvorí webový prehliadač alebo po uplynutí určitej doby (čo znamená, že relácia vyprší). Trvalé súbory cookie zostávajú v počítači návštevníka až do ich vymazania.

Prečo používame cookies?

Súbory cookies používame na to, aby sme sa dozvedeli viac o tom, ako návštevníci komunikujú s našim obsahom a pomáhajú nám zlepšiť zážitok pri návšteve našich webových stránok.

Funkčnosť a obsah stránky

Funkciu zdieľania používajú návštevníci, aby odporučili naše stránky a obsah na sociálnych sieťach, ako je Facebook a Twitter. Súbory cookie ukladajú informácie o tom, ako návštevníci používajú funkciu zdieľania, i keď nie individuálnej úrovni, aby bolo možné danú webovú stránku zlepšiť. Ak neprijmete súbory cookies, neuložia sa žiadne informácie. Na niektoré ďalšie funkcie na našich webových stránkach používame tretie strany, napríklad ak navštívite stránky s vloženými videami z YouTube alebo stránky, ktoré obsahujú odkazy na YouTube. Tieto videá alebo odkazy (a iný obsah od tretích strán) môžu obsahovať súbory cookies tretích strán a možno že si budete chcieť pozrieť zásady webových stránok týchto tretích strán ohľadne informácií týkajúcich ich používania súborov cookies.

Analytika webovej stránky

Táto webová stránka používa Google Analytics, ktorá používa súbory cookies. Vo všeobecnosti súbory cookies ukladajú informácie o tom, ako návštevníci používajú webové stránky, vrátane počtu zobrazených stránok, odkiaľ návštevníci pochádzajú a počet návštev za účelom zlepšenia webovej stránky a poskytnutia užívateľom dobré skúsenosti. Ak neprijmete súbory cookies, neuložia sa žiadne informácie.

Ako odmietnem a vymažem cookies?

Súbory cookies nepoužijeme na zhromažďovanie identifikovateľných informácií o návštevníkovi. Avšak v prípade, že tak budete chcieť urobiť, môžete si vybrať a odmietnuť alebo zablokovať cookies, ktoré nastavila spoločnosť Electrolux alebo webové stránky tretích strán tým, že zmeníte nastavenia vášho prehliadača. Ohľadne ďalších podrobností pozri „funkcia pomoc“. Vezmite na vedomie, že väčšina prehliadačov automaticky akceptuje cookies, takže ak si neprajete používať cookies, bude potrebné ich aktívne vymazať alebo zablokovať. Informácie o používaní cookies v prehliadačoch v mobilných telefónoch a podrobnosti, ako odmietnuť alebo vymazať takéto cookies, nájdete v príručke vášho mobilného telefónu. Majte na pamäti, že ak odmietne používanie cookies, naše stránky budete môcť navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.