Dňa 22.6.2022 prebehol v priestoroch fakulty workshop s názvom Canva a základy marketingu, ktorý bol vedený doktorandkou Mgr. Kristínou Šteflovičovou z Katedry informatiky a Bc. Luciou Hasprovou z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy, ktorá študuje odbor Marketingová komunikácia a reklama.
Workshop je prvým zo série workshopov pod spoločným názvom A ty vieš?, ktorým chce fakulta osloviť študentky a študentov stredných škôl. Cieľom série workshopov je zrozumiteľnou a interaktívnou formou predstaviť študentom stredných škôl zaujímavé oblasti a témy, ktorým sa môžu počas štúdia na UKF podrobnejšie venovať. Snahou organizátorov je zároveň zdôrazniť prepojenosť jednotlivých oblastí a motivovať študentov k hľadaniu nových kreatívnych postupov a riešení.
Workshop začal prezentáciou o Katedre informatiky, ktorú zaujímavo predstavila naša študentka Bc. Veronika Nemogová. Veronika hovorila hlavne o možnostiach štúdia informatiky, o predmetoch a ich súvislosti.
Následne sa študentky oboznámili s Canvou a jej základnými funkciami pod vedením Kristíny Šteflovičovej. Dievčatá sa priznali s tým, že Canvu už poznajú a používajú ju v rámci štúdia na strednej škole. Tento fakt lektorky milo prekvapil a konštatovali, že sú rady, že nitrianske gymnáziá idú s dobou. Canva predstavuje vynikajúci online nástroj, je pomerne jednoduchá a jedinou prekážkou v jej plnom využití je naša fantázia.
Následne sa účastníčky workshopu ponorili do oblasti marketingu pod vedením Lucie Hasprovej. Dievčatá si pomerne rýchlo osvojili problematiku marketingu, pozorne ju počúvali a dokonca si robili aj poznámky. Zároveň Lucia prezentovala aj svoju katedru, kde na príkladoch uviedla dôležitosť prepojenia odborových predmetov s praxou. Okrem základných pojmov ukázala študentkám aj to, prečo je dobré spájať teóriu s praxou. Ako príklad uviedla vlastnú firmu Wasper.sk, ktorá pomáha malým a stredným podnikov v Nitre a okolí tvorbou marketingových plánov.
Následne sa dievčatá rozdelili do troch tímov, kde každý tím spracovával svoje vlastné marketingové zadanie. Výsledkom zadania malo byť vytvorenie konkrétneho nápadu pre cieľovú skupinu ľudí. Dokopy sa riešili tri témy:
- módna značka (móda pre mladých),
- kvetinárstvo (exotické rastliny),
- zmrzlináreň (zmrzlina na kolesách).
Tímy vypracovali zadania v Canve. Pracovali na nich približne 2 hodiny.
Výsledné projekty dievčat sa lektorkám veľmi páčili, pretože boli úžasné hlavne v tom, že boli jedinečné a každé svojou grafickou podobou pasovalo na danú tému. Tému módnej značky dievčatá prezentovali v modernom štýle s neónovou zelenou na čiernom podklade. Kvetinárstvo bolo naopak v jemnom štýle vintage. Zmrzlina na kolesách zas smerovala do kreslenej podoby, dominovala farebnosťou a kreslenými objektami nanukov, zmrzliny v kornútkoch a truckom na maľovanej ceste. Projekty sa líši aj aplikovaním svojej myšlienky do povedomia ľudí, objavovali sa reklamné bannery na sociálnych sieťach, hashtagy alebo aj plagát.
Pre dievčatá si Lucia prichystala aj prezentáciu Grow with Google, kde im povedala o ďalších možnostiach sebarealizácie prostredníctvom certifikovaných kurzov priamo od spoločnosti Google. Taktiež hovorila o digitalizácii na Slovensku, ktorá neustále napreduje.
Na záver dňa bol vyhlásený víťazný tím, rozdali sa diplomy a všetci odchádzali s pocitom vnútornej spokojnosti.
Veľmi nás potešila pozitívna spätná väzba dievčat a dúfame, že sa uvidíme aj nabudúce pri iných workshopoch. Zároveň by sme sa chceli poďakovať Bc. Andrei Minárikovej za grafické návrhy plagátu, príspevku na sociálne siete a diplomu.
Mgr. Kristína Šteflovičová
Katedra informatiky