Katedra matematiky FPVaI Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre v spolupráci s nitrianskou pobočkou Jednoty slovenských matematikov a fyzikov zorganizovala s podporou Európskej spoločnosti pre výskum v teórii vyučovania matematiky (ERME – European Society for Research in Mathematics Education) letnú školu pre doktorandov a mladých výskumných pracovníkov s názvom Intenzívne školenie v oblasti kvalitatívneho výskumu a výskumných metód vo vyučovaní matematiky 2022 (Intensive training school in qualitative research design and research methods in mathematics education 2022).
Organizácia letnej školy dostala finančnú pomoc v rámci podpory vznikajúcich komunít výskumníkov v oblasti teórie vyučovania matematiky vo východnej Európe už v roku 2019. Časť nákladov letnej školy realizovanej v roku 2022 bola hradená z projektov 006UKF-2-1/2021 Podpora internacionalizácie na UKF v Nitre a 2020-1-DE03-KA201-077363 Computational Thinking Learning Environment for Teachers in Europe. Medzinárodná škola pre doktorandov sa mala pôvodne uskutočniť v dňoch 25. – 27. marca 2020, vzhľadom na globálnu pandemickú situáciu sa presunula do on-line priestoru v dňoch 22. – 26. marca 2021 a v dňoch 29. júna – 1. júla 2022 sa konečne mohla uskutočniť aj prezenčne v priestoroch Katedry matematiky FPVaI UKF v Nitre a v Sieni Konštantína Filozofa.
Pozvanie prijalo 8 prednášajúcich (1 z Izraela, 1 zo Španielska, 1 z Českej republiky, 1 z Rakúska, 1 z Nemecka, 1 z Poľska 2 zo Slovenska), ktorí pre účastníkov pripravili prednášky a workshopy o svojich skúsenostiach s využitím kvalitatívnych metód vo výskume v teórii vyučovania matematiky.
Niektorí z účastníkov prezentovali aj svoj výskum a dostali od medzinárodných expertov hodnotnú spätnú väzbu. Vedecký program letnej školy bol doplnený o komentovanú prehliadku nitrianskeho hradu vo štvrtok a návštevu múzea v Oponiciach v piatok popoludní.
Organizátorom bolo zaslaných viac ako 50 prihlášok, z ktorých bolo vybraných 20 účastníkov zo 7 krajín sveta (Slovensko, Česká Republika, Maďarsko, Rakúsko, Dánsko, USA, Izrael). Uprednostnení boli účastníci z cieľových krajín finančnej podpory (Slovensko a Maďarsko). Ostatní účastníci boli vybraní na základe motivačných listov.
Účastníci i prednášajúci letnej školy vysoko hodnotili úroveň prednášok a pracovných dielní, rovnako ako prácu organizačného výboru v zložení: doc. PaedDr. Janka Medová, PhD. (predseda), RNDr. Kitti Páleníková, PhD., PaedDr. Veronika Bočková, PhD., Mgr. Martin Cápay, PhD. a Mgr. Silvia Harnigová.