Riešitelia oceneného medzinárodného projektu FITPED (Work-based Learning in Future IT Professionals Education) v spolupráci s vydavateľstvom Springer publikovali výsledky projektu a najnovších trendov v oblasti využívania mikrolearningu v prostredí univerzít prostredníctvom monografie Microlearning - New Approaches to a More Effective Higher Education (https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-13359-6).
Publikácia sumarizuje najvýznamnejšie pokroky v oblasti mikrolearningu vo výučbe realizovanej v prostredí univerzity. Zaoberá sa najmä tvorbou obsahu a využitím mikrolearningových aktivít na výučbu programovacích jazykov a automatické vyhodnocovanie programového kódu. Tieto dve zložky mikroučenia umožňujú realizáciu inovatívneho edukačného prístupu, ktorý sa vo vzdelávaní uplatňuje najmä vďaka penetrácii smartfónov a prvkov všadeprítomného učenia. Riešitelia projektu ich integrovali do vlastného vzdelávacieho systému PRISCILLA (https://priscilla.fitped.eu), ktorý poskytuje edukačný obsah prostredníctvom obsahových fragmentov a umožňuje detailne sledovať postup i problémy vzdelávajúceho sa študenta.
Publikácia ako celok je interdisciplinárna, skúma informatiku aj vzdelávanie. Špecifické skúmané témy zahŕňajú: rozvoj dištančných kurzov, vytváranie mikrokurzov, rozširovanie interdisciplinárnych vedomostí, IT manažment a teoretické, metodologické a praktické aspekty implementácie mikroučenia. Okrem toho poskytuje komplexnú analýzu vedeckej literatúry k danej téme a prichádza s novými výsledkami získanými najmä vďaka praktickej realizácii série projektových aktivít.
Monografia je ďalšou zo série aktivít Katedry informatiky budujúcich pozitívny obraz univerzity a definujúcich jej miesto v medzinárodnom výskume.
Text: RNDr. Ján Skalka, PhD., Katedra informatiky