Game Jam súťaž v tvorbe hier inšpirovaná hackathonmi
V priestoroch Študentského centra Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre sa 1.-2. februára uskutočnil v poradí druhý ročník súťaže s názvom Game Jam. Tento rok sa podujatia zúčastnilo 14 talentovaných študentov, rozdelených do štyroch tímov. Cieľom súťažného podujatia bolo vytvoriť hru za 24 hodín na základe témy, ktorá bola vylosovaná na začiatku súťaže Denisom Fázikom z DigiFoxu. Tohtoročná téma "Keep Growing", motivovala účastníkov, aby svoje hry naplnili myšlienkou rastu a rozvoja.
Organizácia
Za iniciatívou a organizáciou tohto podujatia stoja pracovníci Katedry informatiky FPVaI UKF vNitre Lucia Benková, Ľubomír Benko, Janka Pecuchová, a študentka Johana Heneková. Ich úsilie zabezpečilo plynulý priebeh akcie a poskytlo účastníkom optimálne podmienky pre tvorbu hier. Študenti mali k dispozícii pracovný priestor, občerstvenie a relaxačné zóny. Motiváciou pre všetkých účastníkov boli hodnotné ceny od sponzorov. Navyše, každý účastník dostal tričko, darček v podobe antistresovej loptičky a diára s perom, ktorý mohli využiť na zaznamenávanie svojich nápadov a postrehov počas súťažného maratónu.
Priebeh a vyhodnotenie
Súťaž potvrdila, že vytváranie hier nie je len o programovaní. Účasť študentky Magdalény Kocianovej z Filozofickej fakulty zdôraznila, že tímy potrebujú nie len dobrých programátorov, ale aj dizajnérov a grafikov potrebných pre vytvorenie kvalitného príbehu.
Študenti, rozdelení do štyroch tímov, sa pustili do práce s cieľom premeniť vylosovanú tému na hrateľné herné prototypy. Po 24 hodinách nepretržitej tvorby, kódovania, kreslenia a brainstormingu svoje prototypy hier zverejnili na platforme itch.io, kde každý tím mal možnosť ukázať výsledok svojej práce.
Vyhodnotenie súťaže prebiehalo pod vedením Denisa Fázika a Vladimíra Líšku ako zástupcov z herného priemyslu, ku ktorým sa pridali porotkyne e z Katedry informatiky Lucia Benková a Janka Pecuchová.
Porota ocenila aktívny a kretívny prístup tímov k vylosovanej téme a každému tímu poskytla odbornú spätnú väzbu. Následne porota vyhlásila výsledné poradie tímov:
- miesto získala hra "Grow IO" zložená z členov Áron Mózes, Kornel Takács, Márk Zilizi a Balázs Forró.
- miesto získala hra "Sunclimb" od členov tímu Platon Valeev, Maksym Pieshkov a Anastasiuya Liauchuk.
- miesto patrilo hre "Leap to Bloom" od Martina Chotára, Fabiána Vargu, a Magdalény Kocianovej.
- miesto obsadila hra "Naughty Hobo2: Colonies" od Lukáša Grofčíka, Johany Henekovej, Romana Mankoveckého a Lukáša Hajdu.
Víťazný tím si odniesol šek v hodnote 300 eur od PowerPlay Studia a lístky do Laser Areny v Nitre. Všetci účastníci, bez ohľadu na ich umiestnenie, si odniesli nielen materiálne ceny, ale predovšetkým cenné skúsenosti, nové zručnosti a motiváciu pokračovať vo svojej kreatívnej a profesionálnej ceste. Druhý ročník Game Jamu na UKF opäť potvrdil, že spolupráca, kreativita a inovácia sú kľúčové pre tvorbu úspešných projektov v rýchlo sa meniacom svete technológií a digitálnej zábavy.
Na záver patrí úprimné poďakovanie organizátorom a zástupcom z herného priemyslu za úspešný priebeh tohto podujatia. Taktiež patrí veľká vďaka všetkým zúčastneným študentom, ktorí preukázali svoju kreativitu, odhodlanie a vášeň pre vytváranie hier. Veríme, že súťaž motivuje ďalšie ročníky študentov, aby sa zapojili o rok do ďalšieho ročníka Game Jamu na UKF, kde sa budú môcť stretávať s novými výzvami, rozvíjať svoje zručnosti a naučiť sa spolupracovať v tímoch na zaujímavých projektoch.
Text: Bc. Anton Krkošek
Foto: Bc. Anton Krkošek, Mgr. Jaroslav Reichel, PhD.