Úplný názov projektu:
Impelemntácia e-learningu vo výučbe chémie pre odbor alkikovaná ekológia a environmentalistika
Grantová schéma:
KEGA
Číslo projektu:
029UKF-4/2020
Vedúci projektu:
doc. PaedDr. Zita Jenisová, PhD., Katedra chémie
Doba realizácie:
2020-2022
Anotácia projektu:
Rýchly rozvoj technológií sa implementuje aj do vzdelávacieho procesu, ale oneskorene a značne pomalším tempom. Produkty a procesy technologického rozvoja sa premietajú, rozširujú fyzický priestor vzdelávania s interaktívnym svetom digitálneho prostredia, ktorý ponúka atraktívne, flexibilné a efektívne možnosti tak pre učiaceho sa, ako aj pre pedagóga. Pre študentov vysokých škôl je v súčasnosti digitálne prostredie fundamentálnou potrebou. Digitálne spoločnosť očakáva, že učiteľ by mal slobodne a flexibilne prispôsobovať svoje výchovno-vzdelávacie aktivity požiadavkám skupiny študentov rozmanitého zloženia a udržať atraktívny a efektívny poznávací proces. Hlavným cieľom projektu je navrhnúť možnosti aplikácie e-learningu a hybridnej formy (blended learning) na vysokej škole. Chceme distribuovať do vzdelávania touto formou širokú škálu multimediálnych aplikácií vhodných na elektronické vzdelávanie. Konkrétne sme sa zamerali na vysokoškolský kurz: „Základy chémie a laboratórna prax“, pre nový akreditovaný študijný program: Aplikovaná ekológia a environmentalistika. Jedným z edukačným cieľom je vytvorenie podporných študijných materiálov ( pracovné listy, návody a pod.), ktorými by sa rozvíjali vedomosti a zručnosti z laboratórnej činnosti, ktoré budú následne využívať v praxi budúci absolventi aplikovanej ekológie a environmentalistiky.